Telefonrådgivning
Rådgivning, tidsbokning och av-/ombokning 
via telefon, videomöte eller på Mina Vårdkontakter på
 1177.

Tel 018 69 60 15
Telefonmottagningen för rådgivning och tidbokning är öppen 07.30-17.00 alla helgfria vardagar.

När du ringer till oss erbjuds du en uppringningstid då en av våra sköterskor ringer tillbaka till dig.

Inga samtal bokas till nästa dag. När det är fullt så är det fullt. Du får besked om att du kan ringa nästa dag i det fall att telefonkön redan är full för dagen. 

Om ditt ärende inte är brådskande:
Kontakta oss i första hand via e-tjänsten 1177.se
Vi återkommer vi till dig så snart vi hinner. Vid hög belastning kan det dock dröja upp till en vecka.

Observera att vi inte tar emot patientärenden som tidbokning, förfrågningar om din hälsa eller övriga vårdrelaterande ärenden via e-post på grund av GDPR. 

Vid akuta ärenden, allvarlig skada eller sjukdom:
Ring 112, åk till Akademiska sjukhusets akutmottagningar eller till Närakuten. 

Sjukskötersketeam 
På telefonrådgivningen sitter flera erfarna sjuksköterskor som i team tar hand om ärenden i telefon och som kommer från Mina Vårdkontakter på 1177.

Sjuksköterskorna gör en bedömning i telefon och hjälper dig att boka tid eller rådger dig var du ska vända dig för att få hjälp på bästa sätt. 

Sjuksköterskorna samverkar med övriga vårdgivare på vårdcentralen.

Välkommen hem till Aros Hälsocenter
Uppsalas hemtrevligaste vårdcentral